Νέα έναρξη επιχείρησης. Τα πρώτα βήματα - Οδηγός
Νέα έναρξη επιχείρησης. Τα πρώτα βήματα - Οδηγός:
Αν ξεκινάτε τη δική σας επιχείρηση, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα βασικά βήματα μετά την έναρξη που θα σας οδηγήσουν σε μια ομαλή και επιτυχημένη πορεία. Από την δημιουργία τραπεζικού λογαριασμού και την εγκατάσταση ταμειακού συστήματος, μέχρι την σωστή διαχείριση των ηλεκτρονικών τιμολογίων και τις υποχρεώσεις σας απέναντι στην ΑΑΔΕ, κάθε λεπτομέρεια μετράει.
Σε αυτόν τον mini οδηγό, θα βρείτε πρακτικές πληροφορίες με τα πιο απαραίτητα πρώτα βήματα για να οργανώσετε σωστά την επιχείρησή σας από την αρχή και να αποφύγετε τυχόν πρόστιμα και καθυστερήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας και βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο site μας .
Τα πρώτα βασικά βήματα μετά την έναρξη:
- Δημιουργία 2 σφραγίδων με τα στοιχεία της επιχείρησης (Επωνυμία, Επάγγελμα, Διεύθυνση, ΑΦΜ, ΔΟΥ, τηλέφωνο, Αριθμός ΓΕΜΗ).
- Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού όψεως και απόκτηση κωδικών Internet banking (προϋποθέτει βεβαιώσεις από ΓΕΜΗ για τα νομικά πρόσωπα).
- Δήλωση του επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού στο ΤΑΞΙΣ
- Αίτηση για POS (εφόσον πουλάτε σε ιδιώτες) και διασύνδεσή του με ταμειακό σύστημα της επιχείρησης εντός 1 μήνα.
- Επιλογές για την έκδοση Αποδείξεων (Για τις Λιανικές Πωλήσεις σε ιδιώτες)
- Εγκατάσταση ταμειακής μηχανής ή φορολογικού μηχανισμού ΦΗΜΑΣ, διασύνδεση με POS και έλεγχος αποστολής στο esend της ΑΑΔΕ.
- Σε εξαιρούμενες δραστηριότητες από ταμειακή δείτε κατωτέρω επιλογές όπως στα τιμολόγια.
- Επιλογές για την έκδοση Τιμολογίων (Για τις Χονδρικές Πωλήσεις σε άλλες επιχειρήσεις)
- Είτε χειρόγραφο Τιμολόγιο / excel και αποδελτίωση στο MyData στην Ειδική Φόρμα Καταχώρισης της ιστοσελίδας MyData.
- Είτε με Αγορά τιμολογιέρας (λογισμικού Online ή κανονικού) που θα εκδίδεις και θα διαβιβάζεις από εκεί στο mydata.
- Είτε χρήση της εφαρμογής Timologio AADE = δωρεάν τιμολογιέρα από την ΑΑΔΕ, διαβιβάζει στο MyData με την έκδοση, με μειονεκτήματα πως:
- Δεν μπορεί να γίνει ακύρωση παραστατικού σε περίπτωση λάθους. Στις περιπτώσεις λάθους εκδίδεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο.
- Δεν μπορεί να γίνει τιμολόγηση με διαφορετική ημερομηνία από την τρέχουσα! (μπορείς να εκδώσεις μόνο με σημερινή).
- Είτε με συνδρομή σε πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης και παράλληλα αγορά συμβατού προγράμματος τιμολόγησης (ΟΧΙ δυνατότητα τροποποίησης ΟΧΙ δυνατότητα ακύρωσης,, ΟΧΙ δυνατότητα μεταχρονολόγησης)
- Προμήθεια μπλοκ χειρόγραφων παραστατικών για περίπτωση βλάβης των ανωτέρω συστημάτων τιμολόγησης.
- Έλεγχος και ανάρτηση υποχρεωτικών μηνυμάτων (σαν πινακίδα) για POS, IRIS και αποδείξεις στο κατάστημα (εφόσον έχετε συναλλαγές με ιδιώτες).
- Προσέξτε να κάνετε πληρωμές άνω των 500€ μέσω τράπεζας ή POS και πληρωμές μισθοδοσίας και ενοικίων μέσω τράπεζας.
- Να συγκεντρώνετε επιμελώς όλα τα έσοδα και τα έξοδα και να τα αποστέλλετε στο λογιστήριο κάθε μήνα.
- Να συγκεντρώνετε όλα τα τυχόν συμφωνητικά σας και να τα παραδίδετε στο λογιστή προς αποδελτίωση στην ΑΑΔΕ.
- Ενημερωθείτε για το ψηφιακό δελτίο αποστολής και τις παρεπόμενες υποχρεώσεις.
- Εφόσον σε παραστατικό υπάρξει παρακράτηση φόρου (20% 3% ή άλλο ποσοστό) τότε ειδοποιήστε μας άμεσα για να γίνει η δήλωση απόδοσης παρακράτησης (συνήθως μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία της παρακράτησης).
- Εφόσον έχετε ενδοκοινοτικές συναλλαγές (πωλήσεις ή αγορές από Ευρωπαϊκή Ένωση) να ελέγχετε την εγκυρότητα του πελάτη μέσω VIES και να στέλνετε άμεσα τα παραστατικά στο λογιστήριο για την υποβολή ενδοκοινοτικών καταστάσεων.
- Έλεγχος για Υποχρέωση δήλωσης και πληρωμής 2% τέλους προς ΕΔΟΕΑΠ για διαφημίσεις σε Google/Facebook κλπ.
- Πληρωμή εισφορών ΕΦΚΑ κάθε μήνα και επιλογή ασφαλιστικής κλάσης.
- Εφόσον δίνετε αγαθά σε πλαστικές σακούλες, Χρέωση για χρήση κάθε πλαστικής σακούλας (7 λεπτά προ ΦΠΑ ανά σακούλα) και ανάρτηση ενημερωτικής πινακίδας.
- Εφόσον προσλάβετε προσωπικό : Συμμόρφωση με τις εργατικές διατάξεις προσλήψεις, εργατικά δικαιώματα και ωράρια εργασίας για αποφυγή προστίμων, προμήθεια εξοπλισμού και λογισμικού για Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και Εκπαίδευση ή σύμβαση με τεχνικό ασφαλείας.
- Έλεγχος για υποχρεώσεις ανάρτησης τιμοκαταλόγων και βιβλίων παραπόνων. (εφόσον έχετε συναλλαγές με ιδιώτες σε συγκεκριμένα επαγγέλματα).
- Έλεγχος για εγγραφή σε ειδικές πλατφόρμες και μητρώα σε εξειδικευμένα επαγγέλματα.
Ξεκινήστε μαζί μας τη δική σας επιχείρηση και εμείς αναλαμβάνουμε να σας συμβουλεύουμε σε κάθε βήμα της.